A felnőtt, aktív internetezők átlagosan hét ember megajándékozását tervezik, az ajándékok többségét idén is a szűk családnak szánják, de egyre több távoli családtag, barát vagy ismerős kerül fel a listára. A válaszadók háromnegyede az ajándékok megtalálásához elsősorban valamilyen online csatornát vesz majd igénybe. Emellett 48 százalékuk átnézi az áruházak akciós újságait, 35 százalékuk pedig kirakatokat is nézeget. Az internetezők 36 százaléka kérdezi meg szeretteit, hogy milyen ajándéknak örülnének.

Az ajándékok beszerzésének jelentős része is online zajlik majd, az internetezők 77 százaléka tervez belföldi online vásárlást, de 64 százalékuk bevásárlóközpontba is elmegy. Az internetezők 18 százaléka válaszolta azt, hogy külföldről is szeretnének ajándékot rendelni, ők átlagosan 10500 forintot szánnak erre.

Az internetezők negyede már október közepén nekiállt a beszerzésnek, de a korai kezdés inkább a női vásárlókra jellemző. Az ajándékok megvásárlása a többség, a válaszadók 62 százaléka számára egészen a karácsonyt megelőző utolsó napokig is elhúzódhat. A minőség az internetezők több mint nyolcvan százalékának idén már elsődleges szempont, ugyanakkor továbbra is a klasszikus ajándékok a legnépszerűbbek.

Bővebben a témáról ITT!